„Pavlovića staze“ - Plan odmora:

Želeći da vam pomognemo da što bolje upoznate lepote ovih krajeva, osmišljen je ovaj plan odmora.  Nadamo se da će samo saznanje da su neke od ovih lepota i znamenitosti u blizini pobuditi vaše interesovanje, i da ćete poželeti da iste i vidite.Za navedene destinacije ne postoje organizovani obilasci, kako u domaćinstvu, tako i u Priboju - Banji.

1. dan

Dolazak u domaćinstvo, upoznavanje sa ukućanima, odmor od puta. Obilazak Banje, manastira Sveti Nikola, riznice blaga koja se nalazi u Manastiru. Brčkanje u jazu - kupanje.

2. dan

Odlazak na vence iznad Banje i poseta manastiru Uvac, koji se nalazi pored istoimene reke, u kotlini izmedju Banje i Zlatibora. Sama slika manastira okruženog brdima  i šumama je veoma lepa. Od Manastira, put nastavlja dalje ka Zlatiboru. No, vi se vratite istim putem ka Banji, i pođite vencima prema Starom Priboju, sve vreme imajući pogled na Priboj, i okolna brda. Prateći dalje put, doći ćete u  Stari Priboj. Tu možete svratiti u muzej, ako budete imali još vremena, i snage za to.

3. dan

Beloglavi sup je jedna od veoma retkih ptica, a u ovim krajevima se nalazi i jedno od njenih najvećih staništa u Evropi. Poseta rezervatu na Zlatarskim jezerima, kao i planini Zlatar. Opis je malo kratak, ali će vam trebati malo više vremena, za šetnju po planini, i obilazak rezervata. Po povratku, vratiti se drugim putem, pored jezera Kokin brod, i onda preko sela Radoinja (tu možete svratiti do Radoinjskog jezera, veoma privlačnog za kampovanje),Rutoši i Kratovo, dolazite na Banju.

4. dan

Ne izostavite Banju. Jaz, kupanje, brčkanje. Šetnja i obilazak. Možete posetiti otvoreni bazen, koji je napunjen banjskom vodom.

5.dan

Poseta Manastiru Mileševa, sa poznatom ikonom Belog Andjela. Nakon posete manastiru, muzeju i kompleksu oko njega, nastavite put dalje u pravcu Bijelog Polja i nakon par kilometara skrenite ka vodopadima Sopotnica. Zaštićeni od strane države, jedna su od najvećih prirodnih lepota ovih krajeva. Kada stignete do vodopada, obavezno skupite snage i podjite nekih 500 metara uzbrdo, kako bi videli mnoštvo malih izvora, koji čine ovu reku/vodopade. Planirajte ceo dan za ovaj izlet.

6. dan

Mokra Gora. Drvengrad Emira Kusturice. Preko Starog Priboja, graničnih prelaza, Bijelih Brda, pored mesta gde je uhvaćen Dragoljub Mihailovic, dolazite u Mokru Goru. Poseta Drvengradu, izvoru lekovite bele vode, vožnja "Ćirom". Po povratku, pođite u pravcu Višegrada. Poseta na Drini Ćupriji, i rodnoj kući Ive Andrića. Ne vraćate se nazad, no nastavljate put ka Rogatici. Na jednom mostu, nakon 10-15 km, skrećete levo, za Rudo. Odmah nakon skretanja, prvi tunel (pogledati, sa desne strane ispred tunela ima spomenik) je tunel iz filma "lepa sela lepo gore", u kome se govori o  stradanju doktorke i njenih kolega za vreme rata u Bosni.Dalje vas put vodi ka Rudom, i  Priboju - Banji. Na kraju, kad sve sagledate, napravili ste jedan krug, i došli na početnu tačku. Veoma lepa tura za obilazak, stoga...poranite.

7. dan

Obilazak Priboja. Ovu aktivnost je najbolje izvesti u petak, kada je u  Priboju pijačni dan. Tada obavezno obiđite pijacu u starom delu grada, i osetite ovaj grad na malo drugačiji, starinski način.Takođe posetite i muzej, koji je u blizini.

Naravno, ovo je samo jedna od mnogobrojnih mogućnosti kako organizovati svoj boravak u ovim krajevima, i što bolje iskoristiti vreme.Veliki broj gostiju je samim pogledom na Manastir impresioniran, i većinu vremena provedu u hladu kruške u manastirkoj livadi,  gledajući ovce kako pasu. Ili u dvorištu domaćinstva, na ležaljci za sunčanje, sa knjigom u ruci.Treći svoj mir nalaze kraj reke Lim, i odmaraju se pecajući u ovoj, jednoj od najčistijih reka u Srbiji..
Kao što je već pomenuto, želja nam je bila da vam na ovaj način pružimo neke informacije o znamenitostima i lepotama ovih krajeva, koje u Banji možda nećete imati priliku da saznate, a nekome od vas bi možda bile  veoma zanimljive i interesantne za pogledati.

Na kraju, odluka je uvek na vama.

A na nama je:

"osećajte se lepše nego kod kuće"